Viikko 13 Teema: Strategia 

                                                    Markkinointistrategia


Valmetin markkinointistrategiasta ei löydy juurikaan tietoa, mutta yksi uutinen vuodelta 2015 oli kuitenkin mielestäni mielenkiintoinen. Vuonna 2015 Valmet valittiin Vuoden Markkinointiorganisaatioksi Business-to-Business -liiketoiminnassa Suomessa. Valinnan tekivät Suomen Top500-yritysten myynti-ja markkinointijohtajat Management Eventsin tilaisuudessa Helsingissä 1. syyskuuta 2015. 

Markkinointi- ja viestintäjohtaja Anu Salonsaari-Postin mukaan voitto tarkoitti sitä, että he ovat onnistuneet luomaan Valmetille vahvan ja positiivisen yritysidentiteetin, joka näkyy monella tapaa sekä ulkoisesti että sisäisesti. Lisäksi vahva brändi tukee kilpailukykyä kansainvälisillä markkinoilla. Millä toimenpiteillä Valmet viisi vuotta sitten pääsi, on hieman epäselvää. Valmetin yritysidentiteetin mukaan kuitenkin Valmetille on tärkeä pitää laatu- ja luotettavuusmielikuvaa ylhäällä. Uskon, että Valmet haluaakin tuoda tätä vahvasti esiin markkinoinnissaan. 

Valmetin asiakaslupaus on ’Forward’. Tämä heijastaa Valmetin vahvaa sitoutumista asiakkaidensa menestyksen edistämiseen sekä tulevaisuuden ratkaisuihin. Valmet suuntaa eteenpäin, sen liiketoiminta edistää kestävää kehitystä ja olemme vahvasti mukana asiakkaidemme tuloksellisuuden parantamisessa.


Kommentit

  1. Oletkin jo päässyt hyvin vauhtiin blogissasi, sisältöjä on jo useampia. Tosi kiinnostava kohdeyritys ja B2B-puoli tuottanee aina hieman erilaisia näkökulmia. Jään innolla odottamaan seuraavia postauksiasi, muistathan sisällyttää niihin myös omaa pohdintaasi sekä kriittistä ajattelua.

    VastaaPoista

Lähetä kommentti

Tämän blogin suosituimmat tekstit