Viikko 14 / Toimintaympäristö Toimintaympäristön oppimistehtävä Valmetin nettisivujen mukaan, he ovat omalla markkina-alallaan sijalla yksi tai kaksi ja heidän markkinaosuus on noin 17% koko markkinoista. Valmetin keskesimpiä tuotteita ja palveluita ovat: Sellun, kartongin, paperin, pehmopaperin ja energian kasvava tuotanto Entistä tehokkaampien prosessien tarve Ydinliiketoimintaan kuulumattomien toimintojen ulkoistaminen Vähitellen ikääntyvä asennettu laitekanta Kapasiteetin kasvu Kiinassa, Etelä-Amerikassa ja Aasian ja Tyynenmeren alueella Koneiden ja tehtaiden sulkemiset EMEA-alueella ja Pohjois-Amerikassa Valmet toimii maailmanlaajuisesti. Valmetilla noin 100 palvelukeskuta, 96 myyntikonttoria ja henkilöstöä noin 13 500. Tällä hetkellä, kun Koronavirus jyllää on tämä Valmetille todella iso takaisku, Kiinassa on jouduttu tehtaita sulkem...
Tämän blogin suosituimmat tekstit
Viikko 13 Teema: Strategia Markkinointistrategia Valmetin markkinointistrategiasta ei löydy juurikaan tietoa, mutta yksi uutinen vuodelta 2015 oli kuitenkin mielestäni mielenkiintoinen. Vuonna 2015 Valmet valittiin Vuoden Markkinointiorganisaatioksi Business-to-Business -liiketoiminnassa Suomessa. Valinnan tekivät Suomen Top500-yritysten myynti-ja markkinointijohtajat Management Eventsin tilaisuudessa Helsingissä 1. syyskuuta 2015. Markkinointi- ja viestintäjohtaja Anu Salonsaari-Postin mukaan voitto tarkoitti sitä, että he ovat onnistuneet luomaan Valmetille vahvan ja positiivisen yritysidentiteetin, joka näkyy monella tapaa sekä ulkoisesti että sisäisesti. Lisäksi vahva brändi tukee kilp...
Taulukko toimii tässä somen kilpailija-analyysitehtävässä oikein hyvin havaiNnollistavana tekijänä. Oli myös kiva, että olit värikoodannut omia "suosikkejasi" taulukkoon! Vielä pientä lisäarvoa olisi tuonut se, jos olisit perustellut valintojasi hieman myös vaikka tekstimuodossa taulukon ohessa.
VastaaPoistaPiti alunperin laittaa alapuolelle analyysi juurikin noille perusteluille ja pieni yhteenveto. Tämä kuitenkin unohtui täysin. :D
Poista