Viikko 14 Teema: Toimintaympäristö

                                       Markkinointi


Hain Theseuksesta hakusanalla Valmet ja sieltä löytyikin erittäin mielenkiintoinen opinnäytetyö, joka on tehty juuri Valmetista. Opinnäytetyön nimi on: Järjestelmätestauksen kehittäminen ja koneturvallisuuden huomioiminen testauksessa. Työ keskittyy pääsäänyöisesti Valmetin DNA järjestelmään, joka on palvelimia ja niitä yhdistävää verkkoa tarjoava palvelu. Toiminnan kehittäminen pohjautuu pitkälti laadun varmistuksen parantamisesta. Kuten aikaisemmassa blogipostauksessa mainitsin, on Valmetin missio olla paras palveluntarjoaja heidän tarjoammissaan palvelu- ja tuoteryhmissä. 

Valmetin tarjoamat automaatiopalvelut ovat tarkan valvonnan alla ja heidän pitää noudattaa tiettyjä standardeja ja asetuksia. Opinnäytetyössä sanotaankin näin: "Lait, asetukset ja etenkin teknologia muuttuvat, minkä vuoksi teknologiayritysten tulee jatkuvasti seurata uusia vaatimuksia ja kehittää niiden pohjalta toimintaansa sekä tuotteitansa." 

Opinnäytetyö oli mielestäni hyvin tehty ja siinä oli hyvin tietoa kyseisestä aiheesta. Uskon, että Valmet haluaa olla edelläkävijä laadussa, joten he haluavat aktiivisesti kehittää laatuaan ja turvallisuuttaan. 

Opinnäytetyö jonka Theseuksesta luin löytyy täältä: https://www.theseus.fi/handle/10024/160671


Aaltodocista ei ollut yhtä helppoa löytää sopivaa teosta, koska suurin osa teoksista oli lukkojen takana, mutta hakusanalla valmet automaatio kehittäminen löytyi sopiva artikkeli, mutta sekin vasta sivulta 50. Tämän työn nimi on: Palvelujen automatisoinnin vaikutus asiakastyytyväisyyteen ja sen on kirjoittanut Sanna Larjovaara. Tässä työssä keskitytään enemmän asiakastyytyväisyyteen ja sen parantamiseen. Asiakkaat ovat yrityksille keskisimmässä osassa, joten uskon että asiakastyytyväisyyden parantaminen on liiketoiminnan kehittämistä. 

Työssä kerrottaankin tarkasti, kuinka nykyisin yhä useammat yritykset ovat automatisoineet asiakaspalveluaan, tämä on nähtävissä esimerkiksi lisääntyneillä chatboteilla ja muilla palveluilla. Myös asiakkaiden itsepalvelua on lisätty paljon, joten joissain tilanteissa henkilökohtainen palvelu saattaa nousta tärkeäksi valtiksi. Asiakkaat on tärkeä pitää tyytyväisinä, sillä huono palvelu kiertää puskaradion kautta ja voi vaikuttaa yrityksen imagoon. Palvelun laadulla on  suuri rooli asiakkaiden tyytyväisyyteen ja uskon, että sitä ei voi koskaan kehittää tarpeeksi. Tästä työstä löytyi hiukan niukasti tietoa.

Aaltodocissa oli monia mielenkiintoisia töitä, mutta ne jäävät vielä toistaiseksi lukkojen taakse. Valitsin tämän työn koska se oli vapaasti luettavissa. Tämä julkaisu on luettavissa täältä: https://aaltodoc.aalto.fi/handle/123456789/13668


Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit