Viikko 18 Ajankohtaiset ilmiöt
Markkinoinnin kehittäminen
Tutustuin Grand One 2020 kilpailuun. Ensivaikutelmani kilpailusta on, että tämä on ehdottomasti hyvä asia ja tällaisia tapahtumia pitäisi olla enemmän. Tämä voisi motivoida ihmisiä ja yrityksiä innovoimaan vielä enemmän.
Valitsin kategoriaksi parhaan somekampanjan, koska nykyään sosiaalinen media on niin iso työkalu, varsinkin yrityksille. Yllätyin, että vuonna 2019 voittajaksi valittiin työ nimeltä Demi Squad, vaikka työ ei ollut visuaaliselta ilmeeltään niin houkutteleva, kuin usea työ, joka ei päässyt edes finaaliin. Tämä on kuitenkin vain minun mielipiteeni ja kuitenkin Demi Squad työssä aihe on tärkeä ja sillä onnistuttiin tavoittamaan vaikeaa kohderyhmää onnistuneesti.
Mielestäni Valmetille voisi tehdä hyvää osallistua vastaavanlaiseen kilpailuun. Valmetilla ei somessa ole juurikaan suoraa mainontaa. Toisaalta Valmetin tarjoamat tuotteet ja palvelut saattavat mennä sellaiselle kohderyhmälle, ettei some ole se kaikkein tehokkain tapa markkinoida. Sosiaalisen median vaikutus ja voima kuitenkin kasvaa jatkuvasti, joten olisi heidänkin hyvä ottaa se kanava huomioon. Ei voi tietää, vaikka löytyisi somen kautta läjäpäin uusia asiakkaita tai jopa uusia liiketoimintamalleja.
Kommentit
Lähetä kommentti